TURISTICKÁ TRASA STŘÍBRNICE-KRALICKÝ SNĚŽNÍK

Hlavní body:
STŘÍBRNICE-NÁVRŠÍ-NAD ADELINÝM PRAMENEM-STŘÍBRNICKÁ-FRANCISKA-MORAVA-KRALICKÝ SNĚŽNÍK

Celková délka trasy je 8,0 km

Franciska (chata HS)– 1220 m
Morava (pramen) – 1380 m
Kralický Sněžník – 1424 m

Popis: Naší trasou je hezký výlet na vrchol Kralického Sněžníku. Trasa začíná ve středu obce Stříbrnice. Můžeme si vybrat ze dvou možností, po žluté kratší trase se zastávkou na Návrší (turistická horská chata), nebo po modré delší trase kolem místa nazývaného Kaplička a Adelin pramen. Obě cesty se scházejí u rozcestníku Nad Adeliným pramenem. My se vydáme po žlutém značení od kostela v obci Stříbrnice po asfaltové komunikaci na horní konec obce. Pokračujeme dál a po 200 m odbočíme do leva na lesní nezpevněnou cestu, po 100 m doprava prudším stoupáním na rozlehlou louku a lyžařský svah, přes louku po 100 m do prava lesní pěšinku až k turistické chatě Návrší. Horská chata je ideálním místem pro krátký odpočinek. Místo poskytuje pěkný výhled do údolí Stříbrnicka a Staroměstska. Po krátkém odpočinku pokračujeme pozvolným stoupáním po zpevněné lesní komunikaci k rozcestníku Nad Adeliným pramenem. Zde se setkáváme s modrým značením (druhá možnost trasy) a pokračujeme souběžně, avšak již po červeném značení lesní cestou téměř až k vrcholu Stříbrnické hory (1 km). Zde nás čeká pěkný výhled na táhlé hřebeny Hrubého Jeseníku. Můžeme si všimnout i holé krajiny vypadající bezútěšně, kde jen holé kmeny stromů trčí ze země. Zde odbočíme doprava z lesní kamenité cesty na lesní pěšinu, která nás dovede k rozcestníku Stříbrnická. Pokračujeme po lesní pěšině kolem Francisky, (chata HS) později hodně kamenitou cestou až k odkryté planině, kde nalezneme po pravé straně sochu slůněte, která se stala symbolem Kralického Sněžníku. Odtud pokračujeme 200 m k Prameni Moravy, nacházející se pod vrcholem Kralického Sněžníku ve výšce 1380 m. Odtud nás čeká již poslední krátký 500 m úsek na vrchol Kralického Sněžníku (1424). Okolí Kralického Sněžníku poskytuje nádherné výhledy na Hrubý Jeseník, Staroměstsko, Orlické hory. Za dobré viditelnosti je možno spatřit Krkonoše a Beskydy.
12 fotografií

Rekreační oblast Ostružná nabízí ideální podmínky pro zimní i letní rekreaci. Ski park nabízí spoustu sjezdových a běžkařských tratí. V létě ideální pro horskou turistiku a cykloturistiku.